HaTy CuMeL :)

Hijab masa kini !

Assalamualaikum..
salam ..
aip ! kawan-kawan dok uma je ke ri nie?
tak g shopping-shopping?
kan nak depavali..
korang sambut kan??
hehe..
kidding guys..

ahaa!
topic today..
Hijab Today's..


alhamdulillah..
setakat nie..
ramai dah remaja, anak-anak kecil, dan juga artis-artis dah mula pakai hijab..
malah yang sekeliling lea pun dah mula berubah ke arah yang lebih baikk.
alhamdulillah..
seperti yang kita tau..
dalam Islam, perempuan wajib untuk menutup aurat..
peringatan buat lea dan juga yang lain..

okey..
see world today..
Hijab nie bagaikan dah world wide noww..
hampir serata dunia dah mula bercerita tentang hijab nie..
but, its depend la, sama ade yang baik atau buruk..
mostly yang baik la ye..
eem..
topik paling hangat sekarang..
" hijab sekarang semua berfesyen, so people today pakai hijab sebab fesyen. baik tak payah"
okey..


this my is my side..
i answer it..
" syukur lah sbb hijab skarang berfesyen... dapat menarik ramai wanita untuk memakai hijab.. ya, memang ikut Islam, memakai hijab itu adalah satu perkara wajib, dan tidak ade sebarang tolak ansur dan sebagainya. jadi mengapa mempersoalkan orang yang memakai hijab nie sesuatu yang buruk?? kite lihat.. semakin kata wajib, makin susah untuk ramai yang ikut.. ye, pakai hijab mestilah hatinya ikhlas.. betul2 nak pakai tudung.. people ! human change..
mungkin hari nie dia pakai hijab sebab fesyen, mane taw tak lama lepas tu die betul2 ikhlas pakai hijab.. kita sebagai rakan, se umat, patutnya mendoakan kebaikan yang mereka dah buat..cthnya, memakai hijab. sekurang-kurangnya mereka menutup aurat.. doakan untuk mereka supaya ikhlaskan hati untuk memakai hijab sebab tu adalah wajib.."

yeah. im not perfect. but this is the facts.
lea tak kate lea ni baik sangat..
but nie merupakan 1 isu sensitif bagi perempuan..
support them, not kutuking them..
kadang-kadang kite kene pk positif..
hey..
if someone important in ur life, suddenly wearing hijab..
i know, u give them a big smile, no matter how they wear it..


"syukur, dia dah berubah. semoga dia kekalkan dengan kebaikkannya. semoga Allah bukakan hatinya untuk berubah lebih baik dari hari ini pada keesokkannya"
amin ..

6 comments:

  1. sokong....hehehe....x salah lau ikot fesyen...tapi kena betol2 paham apa itu aurat...kena paham betol2...

    ReplyDelete
  2. @gunners : yeep ! suree. yang penting, kene doakan untuk kebaikan org juga,bukan setakat diri sendiri.. :)

    ReplyDelete
  3. btol tu....kn memg wajib bg kita umat islam utk menutup aurat..tmbh2 lgi kaum wanita nie..hehe

    ReplyDelete
  4. @fatim mraz : thanks darl.. :)

    ReplyDelete
  5. @ezzu : yeepp. ! so, doakan yang terbaik keyh untuk insan-insan yg baru berubah.. :)

    ReplyDelete