HaTy CuMeL :)

Istimewa buat ayah tersayang!


"HAPPY FATHER'S DAY AYAH!"
hanya itu mampu ku ucapkan tika saat ini..
berjauhan dengan ayahnda tercinta sangat menyedihkan..
berlinang air mataku saat mendengar suara ayahku ketawa keriangan serta mengucapkan terima kasih kepada ku..
ya,mungkin benar kata teman-teman ku..
jangan bersedih,
ayahmu jauh kerana tugasan kerja yang perlu diselesaikan..
demi mencari rezeki yang halal buat kamu sekeluarga..
hanya aku dapat merasakan betapa rindunya aku pada ayahku..
ayah,
ayah jaga diri baik-baik ya..
kalau sakit, jangan lupa makan ubat..
kalau lapar, jangan lupa makan..
kalau letih, pastikan berehat..
Lea tak nak ayah sakit..
Lea masih nak lihat ayah kegembiraan seperti sekarang..
Lea tahu, ayah punya tanggungjawab yang telah diamanah kan..
ayah kerja elok-elok ya..

ayah..
ayah jangan lupekan Lea ya..
walaupun kite jauh,
Lea sentiasa ingat ayah..
Lea sayangkan ayah sangat-sangat..
ayah la ayah paling terbaik dalam hidup lea..
dan takkan ada pengganti..

teringat kenangan bersama ayah..
percutian ke Langkawi..
saat orang bergembira,
aku jatuh sakit..
berlinang airmataku saat ayah memapah aku masuk kedalam bas..
dalam masa tu,
aku hanya mampu berdoa..
"YA ALLAH! KAU SIHATKAN LAH TUBUH BADAN AYAHKU YA ALLAH.."

saat di asrama,
aku menghadapi stress..
ayah dari tempat kerjanya..
terus ke asrama ku..
aku menangis dalam pelukan ayahkuu..
ayah aku menenangkan aku..
"YA ALLAH,BAGAIMANA AYAH BOLEH BEGITU TENANG SEDANGKAN AYAH LAGI BANYAK MASALAH DARI AKU YA ALLAH..YA ALLAH! KAU LINDUNGILAH AYAHKU DARI SEBARANG KEJAHATAN DAN KECELAKAAN"

pabila keputusan peperiksaan aku tidak begitu cemerlang..
ayahku dengan tenang katakan..
"takpe..lepasni cuba lagi yang terbaik..belajar betul-betul..ayah tau Lea dah buat yang terbaik dan ayah tau Lea boleh dapat keputusan yang lebih baik dari ni "
walaupun ayah begitu tenang..tapi aku nampak segaris kekecewaan dihatinya..
ayah dah banyak berkorban demi aku..
kenapa macam ni yang aku balas..
"ayah,Lea janji, Lea akan belajar bersungguh-sungguh..Lea takkan buat ayah kecewa lagi.."

buat ayah..
terima kasih atas segala jasa dan pengorbanan ayah..
akan Lea balas jasa ayah tu dengan satu kejayaan yang akan Lea capai..
Lea takkan hampakan ayah..
ayah..
Lea sayang sangat ayah!



4 comments:

  1. hehe..mestilahhh....ayahh da macam best friend da :)

    ReplyDelete
  2. Untung ayah Lea dapat anak macam ni :)

    ReplyDelete
  3. :)..untung lea gax dapat ayah mcm tuu :)

    ReplyDelete